Odszkodowanie za spam, poznaj szybkie sposoby, jak je uzyskać

Odszkodowanie za SPAM

- czy mogę się ubiegać

W Internecie można zarabiać i reklamować produkty czy usługi na tysiące różnych sposobów. Najbardziej powszechnym i masowym wręcz źródłem pozyskiwania interesantów, jest poczta elektroniczna. Może zadziwiać fakt, że w ciągu sekundy wysyłanych jest ponad 2 miliony wiadomości e-mail na całym świecie. Nie trudno domyślić się, jaki procent z tej liczby, można zaliczyć do spamu. Pamiętaj, że w związku z nadmiarem wiadomości i ich szkodliwością, możesz wnieść o stosowne odszkodowanie za spam.

Można przyjąć, że spam to wszelkie wiadomości, które otrzymuje odbiorca, bez udzielenia uprzedniej zgody na ich otrzymywanie. Najczęściej są to treści reklamowe, oferty handlowe i informacyjne, które w żaden sposób nie są dostosowane do upodobań i tożsamości odbiorcy. Zazwyczaj spam wysyłany jest masowo i trafia do użytkowników zupełnie ze sobą nie powiązanych.

Nie trzeba się na to zgadzać

Należy mieć na uwadze, że osoba wysyłająca informacje handlowe, na które odbiorca nie wyraził zgody – dopuszcza się wykroczenia i można z tego tytułu wystąpić o odszkodowanie za spam. Oprócz tego obowiązujące przepisy zaliczają wysyłanie niechcianych wiadomości, jako czyn nieuczciwej konkurencji. Administratorzy danych osobowych mają obowiązek do pełnej ich ochrony i przetwarzania w sposób zgodny z prawem.

Jak wygląda procedura?

W przypadku podejrzenia, że otrzymujemy wiadomości, na których otrzymywanie nie wyraziliśmy zgody – powinniśmy działać natychmiast. Problem spammingu możemy zgłosić na policję, która w sprawach o wykroczenia występuje jako oskarżyciel publiczny. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby takie oskarżenie złożyć osobiście. Wniosek o usunięcie danych osobowych oraz zaprzestanie ich dalszego przetwarzania, należy kierować do administratora danych osobowych.

W przypadku jakichkolwiek problemów z uzyskaniem odpowiedzi lub odrzucenia wniosku o usunięcie naszych danych, możemy skierować się o pomoc do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO). Po zbadaniu sprawy, GIODO powinien wydać decyzję, która może przychylić się do naszego wniosku. Podmiotowi, który niezgodnie z prawem przetwarza dane osobowe, zostaną postawione odpowiednie zarzuty, a my posiadamy podstawę aby wnosić o odszkodowanie za spam jaki otrzymywaliśmy (jeśli wskutek tego ponieśliśmy jakieś szkody). Oprócz odszkodowania można wnioskować także o zadośćuczynienie.

Helpfind.pl - Patrycja Gmurowska - redaktor

Patrycja Gmurowska

Redaktor

Absolwentka pedagogiki społecznej i komunikacji, której pasją zawsze było pisanie. Stąd wzięło się zamiłowanie do dziennikarstwa internetowego, które jest sposobem na życie. Prywatnie miłośniczka dobrej literatury, zagranicznych seriali i górskich wędrówek.

Helpfind.pl - odszkodowania online - logo

Średnia ocena: 3.85