Odszkodowania 20 jako skuteczna metoda na odzyskanie odszkodowania za spam

Ustawa o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną SPAM a odszkodowania 20

Polskie prawo bardzo precyzyjnie określa wszelkie zasady wymiany informacji w formie elektronicznej. Ustawa o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną nie dotyczy osób fizycznych, które kontaktują się między sobą w celach osobistych. Pomimo jasnych zapisów w ustawie, nie wszystkie podmioty stosują się do nich, a niechciane wiadomości przychodzą dalej. W związku z tym faktem powstała inicjatywa, która działa na rzecz poszkodowanych przez spam.

Dzięki Ustawie o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną z lipca 2002 roku jesteśmy w stanie zakwalifikować konkretne wiadomości jako spam- przynajmniej w kwestii prawnej. Najważniejszy zapis, który stanowczo ogranicza napływ spamu, to art. 10 w ustawie. Zakazuje on przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną, jeśli odbiorca nie wyraził na to wcześniejszej zgody. Ustawa wskazuje również jakie dane osobowe może przetwarzać usługodawca oraz kiedy jest obowiązany do ich usunięcia.

Ustawa po naszej stronie

Coraz więcej osób nie pozostaje obojętnych na dostarczany pod ich adres spam. W sieci można znaleźć mnóstwo informacji i porad na temat blokowania niechcianych wiadomości. Niewielu zirytowanych użytkowników zdaje sobie sprawę, że w ramach poniesionych szkód wyrządzonych nadmiarem niechcianych treści, można wystąpić o odszkodowanie od usługodawcy. Z takiego założenia wychodzi system odszkodowań. Problem spamu pomimo wielu regulacji prawnych, nie pozostaje nadal rozwiązany. Wręcz przeciwnie- usługodawcy oraz należące do nich podmioty, uciekają się do różnych sztuczek pozyskiwania danych osobowych i zgody na otrzymywanie informacji handlowych.

Dzięki ustawie użytkownik może w każdej chwili zażądać usunięcia swoich danych osobowych z bazy usługodawcy. Powołując się na zapisy zawarte w ustawie, administrator danych osobowych ma obowiązek zaprzestania dalszego przetwarzania danych wraz z końcem trwania usługi. Od tej reguły istnieje kilka wyjątków, np. jeśli konieczne jest późniejsze rozliczenie za świadczoną usługę. Na ogół niechciane wiadomości nie są wynikiem koniecznego przetwarzania danych osobowych, zatem żądanie usunięcia danych osobowych z bazy danych powinno w większości przypadków zakończyć temat spamu. W wyjątkowo uciążliwych przypadkach każdy, kto otrzymuje niechciane wiadomości może starać się o odszkodowanie za SPAM

Pomoc poszkodowanym, czyli co uzyska poszkodowany

Ustawa o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną jest napisana w dość przejrzysty sposób i jej interpretacja nie powinna stanowić problemu zarówno dla użytkownika, jak i usługodawcy. Jeśli użytkownik na skutek niechcianych wiadomości lub informacji handlowych, dozna szkody – inicjatywa ta pomoże wywalczyć należną rekompensatę.

Helpfind.pl - Patrycja Gmurowska - redaktor

Patrycja Gmurowska

Redaktor

Absolwentka pedagogiki społecznej i komunikacji, której pasją zawsze było pisanie. Stąd wzięło się zamiłowanie do dziennikarstwa internetowego, które jest sposobem na życie. Prywatnie miłośniczka dobrej literatury, zagranicznych seriali i górskich wędrówek.

Helpfind.pl - odszkodowania online - logo

Średnia ocena: 5.00