Choroba zawodowa odszkodowanie od pracodawcy

  1. Łatwiejsza droga
  2. Renta - więcej pieniędzy
  3. Przyjazna obsługa
  4. Czas zgłoszenia - nawet 20 lat

Sprawdź wysokość odszkodowania

Choroba zawodowa odszkodowanie od pracodawcy

Do nieszczęśliwych zdarzeń w pracy dochodzi w wielu warunkach. Bardzo często zdarzają się w czasie realizacji poleceń. Dochodzi do nich podczas wykonywania zadań. Wypadkiem przy pracy będzie także zajście, które miało miejsce w ciągu przerwy, na przykład: podczas jedzenia śniadania. Dotyczy to także sytuacji poza biurem, lecz posiadających związki z poleceniami pracodawcy. Przykładem może tu być szkolenie pracownika.

O odszkodowanie ma możliwość występować także zatrudniony, którego zdrowie uległ pogorszeniu w konsekwencji niedobrych warunków pracy. Pracownik zapada na chorobę zawodową. Gdy to potrzebne, przedsiębiorca przyznaje rentę.

Kwestie formalne pracy nie grają roli. Jeśli w zakładzie pracy pracuje praktykant również ma możliwość ubiegania się o odszkodowanie za wypadek przy pracy

Kto może starać się o odszkodowanie?

Choroba zawodowa odszkodowanie od pracodawcy
Wniosek o odszkodowanie mają możliwość złożyć wszyscy zatrudnieni, którzy doświadczyli obrażeń przy wykonywaniu obowiązków. Odszkodowanie należy się też w wypadku, kiedy nie doszło do wypadku na terenie biura, lecz pracownik wciąż wykonywał polecenia służbowe. Zatrudniony nie może być winny zdarzeniu.
Kiedy pracownik jest niezdolny do pracy, wypłacana jest mu renta
Pieniądze te wypłaca ZUS i Towarzystwo Ubezpieczeniowe zakładu pracy

Potrzebne dokumenty

Wypadek przy pracy to charakterystyczna kategoria wypadków. Poszkodowani przesyłają różnorodne dokumenty. Całkiem inne, niż przy innych wypadkach. Pracodawca jest zobowiązany założyć zespół powypadkowy, który ustala przyczyny wypadku. Najważniejsze jest dokonywanie oględzin i zbieranie dowodów dotyczących wypadku. Po 14 dniach rodzi się raport komisji. Ważna jest również dokumentacja związana ze szpitalem - opinia biegłego.

W określonych przypadkach można walczyć o takie świadczenie jak renta. Przyznaje ją ubezpieczyciel pracodawcy i ZUS. To poszkodowany musi przesłać wnioski.

To ważne, aby uzupełnić dokumenty ze szpitala. Poszkodowany może przedstawić orzeczenie komisji lekarskiej i szereg innych dokumentów. W ten sposób pracownik wykazuje własną niezdolność do pracy.

Kiedy należy się odszkodowanie?

Gdy wypadek został zgłoszony pracodawcy

check icon

Gdy od wypadku nie minęły 3 lata

check icon

Jeżeli wypadek był skutkiem przestępstwa - 20 lat na zgłoszenie

check icon

Gdy ucierpiało zdrowie pracownika

check icon

Gdy doszło do śmierci poszkodowanego

check icon

Gdy pracownik ma orzeczoną niezdolność do pracy

check icon

Sprawdź bezpłatnie, czy należy Ci się odszkodowanie

Rekompensata szkód

Nad Wisłą dochodzi do wielu wypadków przy pracy. Większość z nich eliminuje daną osobę z obowiązków zawodowych na określony okres. Odnotowuje się przypadki, po których pokrzywdzony nie ma możliwości powrócić do pracy. Możliwa jest wówczas renta. Najczęściej przyznaje ją ZUS. Wypłaca ją także ubezpieczyciel pracodawcy. Nawet w wypadku niezbyt rozległych uszkodzeń pokrzywdzony ma możliwość wnieść wniosek o odszkodowanie.

Jak to działa?

Wypełniasz

formularz na naszej stronie

Kontakt

z naszym konsultantem w ciągu 48 h

Weryfikacja

przesłanych przez Ciebie dokumentów

Wypłata

należnej kwoty

Nie wygrasz

nie płacisz

Historie naszych klientów

Sprawdź bezpłatnie wysokość Twojego odszkodowania

czytaj więcej »