Przyczyna zewnętrzna wypadku przy pracy

  1. Minimum formalności
  2. Renta - więcej pieniędzy
  3. Profesjonalna pomoc prawna
  4. Przedawnienie roszczeń to nawet 20 lat

Sprawdź wysokość odszkodowania

Przyczyna zewnętrzna wypadku przy pracy

Do nieszczęśliwych zdarzeń w zakładzie pracy dochodzi w wielu okolicznościach. Nierzadko mają miejsce w czasie realizacji zadań. Bywają efektem realizowania zwyczajowej pracy. Wypadkiem przy pracy bywa też wydarzenie, które miało miejsce podczas przerwy, na przykład: w pomieszczeniu socjalnym. Nawet zdarzenie na zewnątrz firmy zaliczany jest do tego rodzaju. Przykładowo to delegacja.

Niekiedy w następstwie pracy pogorszy się stan zdrowia - też należeć się będzie odszkodowanie. Mówi się wówczas o chorobie zawodowej. Gdy to potrzebne, firma daje rentę.

Kwestie formalne pracy nie grają roli. jeśli zakład pracy zatrudni stażystę też może starać się o odszkodowanie za wypadek przy pracy

Kto może starać się o odszkodowanie?

Przyczyna zewnętrzna wypadku przy pracy
Odszkodowanie należy się każdej osobie, którą spotkał wypadek w pracy. Odszkodowanie przyznaje się tak samo, gdy do wypadku doszło poza firmą, jednakże ciągle był powiązany z poleceniami przełożonego.Zatrudniony nie może być jednocześnie sprawcą wypadku.
Poszkodowany niezdolny do pracy może otrzymać dodatkowe świadczenia, przykładowo: renta
Pokrzywdzony uzyskuje wypłaty od ZUS i ubezpieczyciela pracodawcy

Potrzebne dokumenty

Wypadek przy pracy to charakterystyczna kategoria wypadków. Pokrzywdzeni dostarczają najróżniejsze dokumenty. Zupełnie odmienne, niż przy innych wypadkach. Pracodawca musi zwołać zespół powypadkowy, który ustala okoliczności wypadku. Niezwykłe istotne jest właściwe ustalenie okoliczności. Skutkiem ustaleń komisji jest protokół powypadkowy - komisja ma 14 dni na jego napisanie. Kluczowa bywa także dokumentacja związana z leczeniem - opinie lekarskie.

Pracownik powinien ubiegać także o rentę. Są to świadczenia z ZUS i od ubezpieczyciela. To pracownik musi złożyć pisma.

Koniecznym dodatkiem są tutaj dokumenty leczenia. Poszkodowany może przedstawić rokowania leczenia i wiele innych dokumentów. To potwierdza niezdolność do pracy.

Kiedy należy się odszkodowanie?

Gdy został sporządzony raport powypadkowy

check icon

3 lata na zgłoszenie

check icon

Gdy nie minęło 20 lat od wypadku, który był skutkiem przestępstwa

check icon

Gdy ucierpiało zdrowie pracownika

check icon

Gdy doszło do śmierci poszkodowanego

check icon

Gdy poszkodowany nie może podjąć pracy

check icon

Sprawdź bezpłatnie, czy należy Ci się odszkodowanie

Rekompensata szkód

Notuje się się niemało wypadków w pracy. Mogą one w całości odmienić życie. W niektórych przypadkach pracownicy muszą przejść na rentę, ponieważ ich stan nie pozwala na podjęcie pracy Należy wspominać o skomplikowanych incydentach, w następstwie których pracownik nie wraca do zakładu pracy. Dopuszczalna jest w takich okolicznościach renta. Często przyznaje ją ZUS. Zajmuje się tym także ubezpieczalnia. Pracownik może ubiegać się o rekompensatę - w większości przypadków.

Jak to działa?

Wypełniasz

formularz na naszej stronie

Kontakt

z naszym konsultantem w ciągu 48 h

Weryfikacja

przesłanych przez Ciebie dokumentów

Wypłata

należnej kwoty

Nie wygrasz

nie płacisz

Historie naszych klientów

Sprawdź bezpłatnie wysokość Twojego odszkodowania

czytaj więcej »