świadczenia z tytułu wypadku przy pracy

Świadczenia z tytułu wypadku przy pracy

Skontaktuj się z nami i uzyskaj należne świadczenia

czytaj więcej »

Sprawdź, co możesz uzyskać po wypadku

  1. Renty
  2. Odszkodowanie za wypadek
  3. Zadośćuczynienie za cierpienie
  4. Zwrot poniesionych kosztów
  5. Zasiłki i dodatki

Sprawdź, co możemy dla Ciebie uzyskać

świadczenia

świadczenia z tytułu wypadku przy pracy

Miałeś wypadek w pracy i potrzebujesz pomocy? Pomagamy ze wszystkimi formalnościami i uzyskujemy jak najwyższe świadczenia. Dzięki temu nie musisz robić wszystkiego sam. W czasie, gdy my będziemy pracować dla Ciebie, ty możesz skupić się na tym, co najważniejsze. Wierzymy, że dzięki naszym staraniom możesz wrócić do pracy i codziennego życia.

pon.-pt. 8:00 - 16:00

Poszkodowany pracownik może starać się o różnorodne świadczenia. Pomagają one w powrocie do zdrowia. Wyrównują wszystkie straty, jakie poniósł poszkodowany w ramach wypadku. O świadczenia takie można starać się od ubezpieczyciela pracodawcy. Należą do nich:

Kto może starać się o odszkodowanie?

świadczenia z tytułu wypadku przy pracy
Renty. Jest ich kilka rodzajów, a ich wypłata zależy od indywidualnej sytuacji poszkodowanego. Renta wyrównawcza pokrywa różnicę w dochodach przed i po wypadku. Renta z tytułu zwiększonych potrzeb przeznaczana jest na leczenie i rehabilitację, a także inne wydatki związane z powrotem do zdrowia.
Jednorazowe odszkodowanie. Jego kwota zależy od rozległości urazów. Pieniądze przyznawane są bowiem za każdy procent uszczerbku na zdrowiu.
Zadośćuczynienie, które przyznaje się za straty niematerialne — cierpienia, ból, czy uraz psychiczny.
Zwrot utraconych zarobków. Jeżeli w wyniku zwolnienia lekarskiego pracownik utracił część pensji czy innych zarobków, ubezpieczyciel ma obowiązek wypłacić różnicę.

Kto można starać się o świadczenia

O świadczenia z tytułu wypadku przy pracy może starać się każdy, kto doznał urazu w pracy. Co ważne, poszczególne świadczenia są od siebie niezależne. To oznacza, że o kolejne pieniądze może starać się, nawet gdy ubezpieczyciel już coś wypłacił. Również rodzina zmarłego pracownika może starać się o świadczenia za wypadek w pracy. Należą do nich zadośćuczynienie i zwrot kosztów pogrzebu.
Kiedy można się starać
Zgłoszenie nawet po 20 latach od wypadku — gdy był on przestępstwem check icon
Po zatwierdzeniu protokołu powypadkowego check icon
Po uzyskaniu innych świadczeń check icon
Przy braku zdolności do pracy check icon
Gdy wypadek był winą pracodawcy check icon

Sprawdź, jak uzyskać należne świadczenia

Jak uzyskać świadczenia?

Pierwszych formalności związanych z odszkodowaniem należy dopełnić jeszcze w miejscu pracy, najlepiej zaraz po wypadku. Pracodawca po otrzymaniu zgłoszenia musi powołać komisję powypadkową, która sporządza raport.

Dopiero po zakończeniu prac komisji pracownik może zgłosić się do ZUS i ubezpieczyciela. Musi on wskazać, o jakie świadczenia się ubiega, a także ich kwotę. Ubezpieczyciel przyjmuje wniosek, wraz z niezbędnymi dokumentami i rozpatruje go. Ma na to 30 dni. Poszkodowany może strać się także o świadczenia drogą sądową.

Jakie dokumenty są potrzebne?

Poszkodowany powinien dostarczyć jak najszerszą dokumentację związaną z wypadkiem. Najważniejszym dokumentem jest tutaj protokół po wypadku przy pracy. Można w nim znaleźć okoliczności wypadku, jego przyczyny, a także dane sprawcy.

Istotna jest także dokumentacja medyczna. Mogą to być dokumenty związane z pierwszą pomocy, karta informacyjna z SOR-u lub szpitala. Przydatne są także wyniki badań i diagnozy. Pomocna jest także opinia lekarza orzecznika lub zaświadczenie z ZUS.

Jeżeli poszkodowany stara się o zwrot kosztów, konieczne jest dostarczenie dokumentów to potwierdzających. Muszą to być rachunki i faktury za:

  • wizyty lekarskie
  • rehabilitację
  • środki i sprzęt medyczny
  • opiekę medyczną

Warto dostarczyć także zeznania świadków i zdjęcia z miejsca wypadku. Dzięki temu ubezpieczyciel dokładniej poznaje sytuację, przez co łatwiej jest mu oszacować wysokość poszczególnych świadczeń.

Rekompensata szkód

Poszkodowanym pracownikom przysługuje bardzo wiele różnych świadczeń. Dzięki temu otrzymują pieniądze nie tylko na leczenie i rehabilitację. Dzięki temu mogą oni także pokryć każdą szkodę, jaką ponieśli w wyniku wypadku. Pakiet świadczeń ma zawsze bardzo indywidualny charakter, dzięki czemu każdy może dostać dokładnie taką wypłatę, jakiej potrzebuje.

Niestety, najczęściej o każde świadczenie trzeba starać się osobno. To oznacza składanie osobnych wniosków. Może to sprawiać problemy niektórym poszkodowanym. Często wiąże się to także z dostarczeniem kolejnych dokumentów. W takim przypadku warto skontaktować się z kancelarią odszkodowawczą. Specjaliści pomogą w dopełnieniu formalności i skontaktują się z ubezpieczycielem.

Średnia ocena: 5.00

Jak to działa?

Wypełniasz

formularz na naszej stronie

Kontakt

z naszym konsultantem w ciągu 48 h

Weryfikacja

przesłanych przez Ciebie dokumentów

Wypłata

należnej kwoty

Nie wygrasz

nie płacisz

Historie naszych klientów

Zobacz także

  1. Postępowanie powypadkowe w zakładzie pracy. Procedury i informacje
  2. Jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy. Jak i od kogo?
  3. Wypadek przy pracy postępowanie odszkodowawcze u ubezpieczyciela
  4. Odszkodowanie za wypadek przy pracy za granicą, co możesz uzyskać
  5. Zawiadomienie o wypadku przy pracy. Pomagamy przeprowadzić procedurę
  6. Wypadek w pracy z winy pracodawcy. Co przysługuje pracownikowi?
  7. Zbiorowy wypadek przy pracy. Definicje. Aktualne przepisy. Porady
  8. Wypadek w pracy z winy pracownika i możliwość otrzymania odszkodowania
  9. Postępowanie powypadkowe w zakładzie pracy. Procedury i informacje
  10. Jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy. Jak i od kogo?
  11. Wypadek przy pracy postępowanie odszkodowawcze u ubezpieczyciela
  12. Odszkodowanie za wypadek przy pracy za granicą, co możesz uzyskać
  13. Zawiadomienie o wypadku przy pracy. Pomagamy przeprowadzić procedurę
  14. Wypadek w pracy z winy pracodawcy. Co przysługuje pracownikowi?
  15. Zbiorowy wypadek przy pracy. Definicje. Aktualne przepisy. Porady
  16. Wypadek w pracy z winy pracownika i możliwość otrzymania odszkodowania
  17. Postępowanie powypadkowe w zakładzie pracy. Procedury i informacje
  18. Jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy. Jak i od kogo?
  19. Wypadek przy pracy postępowanie odszkodowawcze u ubezpieczyciela
  20. Odszkodowanie za wypadek przy pracy za granicą, co możesz uzyskać
  21. Zawiadomienie o wypadku przy pracy. Pomagamy przeprowadzić procedurę
  22. Wypadek w pracy z winy pracodawcy. Co przysługuje pracownikowi?
  23. Zbiorowy wypadek przy pracy. Definicje. Aktualne przepisy. Porady
  24. Wypadek w pracy z winy pracownika i możliwość otrzymania odszkodowania

Artykuły na blogu

Zaniżony kosztorys - jakie masz... Helpfind - Zaniżony kosztorys - jakie masz możliwości jako poszkodowany?
Helpfind - czytaj więcej

Zaniżony kosztorys - jakie masz możliwości jako poszkodowany?

Częstym problemem osób poszkodowanych jest zaniżony kosztorys. Ubezpieczyciele mają różne sposoby na niewłaściwą wycenę. Warto jednak wiedzieć, że poszkodowany nie musi się na to zgadzać. Decyzja ubezpieczyciela nigdy bowiem nie jest ostateczna.

Pełnomocnik w postępowaniu odszkodowawczym... Helpfind - Pełnomocnik w postępowaniu odszkodowawczym.
Helpfind - czytaj więcej

Pełnomocnik w postępowaniu odszkodowawczym.

Poszkodowany nie musi sam starać się o odszkodowanie. Pomóc może mu w tym wykwalifikowany pełnomocnik. Kiedy i jak można skorzystać z jego usług? Jak wybrać właściwego pełnomocnika?

Odszkodowanie za słupy energetyczne Sprawdź,... Helpfind - Odszkodowanie za słupy energetyczne. Sprawdź, czy Ci się należy!
Helpfind - czytaj więcej

Odszkodowanie za słupy energetyczne. Sprawdź, czy Ci się należy!

Nie wszyscy właściciele działek wiedzą, że mogą się ubiegać o odszkodowanie za słupy energetyczne. Tymczasem na większości działek słupy stoją niezgodnie z prawem, a właściciele nie uzyskali żadnych rekompensat. Dowiedz się, jak uzyskać rekompensatę i ile można otrzymać!

Korzyści, które dostajesz

bez zobowiązań

BEZ ZOBOWIĄZAŃ

Skorzystanie z bezpłatnej analizy do niczego Cię nie zobowiązuje. Nasza współpraca z Klientem musi opierać się na zaufaniu i poszanowaniu decyzji - takie mamy zasady.

bezpłatna weryfikacja

BEZPŁATNA WERYFIKACJA

Na żadnym etapie nie wymagamy opłat. Chcemy, aby każdy nasz Klient ponosił jak najmniejsze koszty. Kontakt z nami jest darmowy, tak samo jak wypełnienie formularza, a następnie jego analiza.

polityka

POLITYKA "ZERO SPAMU"

Nie musisz obawiać się o bezpieczeństwo swoje i swoich danych. Nie przekazujemy ich bez Twojej zgody. Twoje dane potrzebne nam są tylko do kontaktu. Nie rozsyłamy spamu, ani innych niepożądanych wiadomości.

bezpieczeństwo

BEZPIECZEŃSTWO

Jesteśmy niezależnym ekspertem. Dzięki temu działamy zawsze na korzyść poszkodowanego. Zaufaj nam i skorzystaj z naszego doświadczenia oraz kompleksowej wiedzy.

Tylko jeden krok dzieli Cię od odszkodowania Sprawdź