Odszkodowanie za wypadek przy pracy

Odszkodowanie po wypadku w pracy - jak możemy Ci pomóc?

  1. Minimum formalności
  2. Wyższe odszkodowanie
  3. Profesjonalna pomoc prawna
  4. Przedawnienie roszczeń to nawet 20 lat

Sprawdź wysokość odszkodowania

wypadek przy pracy

Do wypadków w pracy dochodzi w najróżniejszych okolicznościach. Najczęściej zdarzają się one podczas wykonywania obowiązków. Wypadkiem przy pracy jest także zdarzenie, które miało miejsce podczas przerwy, np: w kuchni pracowniczej. Podobnie jest w innych przypadkach, gdy poszkodowany pracownik znajdował się poza siedzibą firmy, ale wykonywał obowiązki służbowe lub szkolił się.

O odszkodowanie może starać się też każdy pracownik, którego stan zdrowia pogorszył się w wyniku szkodliwych warunków pracy. Występuje wtedy tzw. choroba zawodowa. W razie konieczności, pracodawca powinien także wypłacić rentę z tego tytułu.

Kwestie formalne dotyczące zatrudnienia nie są istotne. Nie jest ważne, jaką umowę pracodawca podpisał z pracownikiem. Jeżeli pracownik jest zatrudniony na podstawie umowy cywilnoprawnej, bądź jest stażystą, albo praktykantem wciąż może starać się o odszkodowanie za wypadek przy pracy. Swoich praw można domagać się nawet wtedy, gdy pracodawca nie wykupił polisy OC.

Kto może starać się o odszkodowanie?

O odszkodowanie może ubiegać się każda osoba, którą spotkał wypadek w pracy. Odszkodowanie należy się także w przypadku, gdy nie doszło do wypadku na terenie firmy, ale pracownik wciąż wykonywał obowiązki służbowe. Ważne jest jednak, by wypadek nie zdarzył się z winy pracownika, bądź w wyniku jego zaniedbań. Jeżeli w wyniku wydarzenia pracownik zmarł, wniosek o odszkodowanie i zadośćuczynienie może złożyć jego rodzina.

Dokumenty potrzebne do odszkodowania

Wypadek przy pracy to bardzo specyficzna kategoria wypadków. Potrzebne tu są różnorodne dokumenty. Zupełnie inne, niż przy innych wypadkach. Pracodawca ma obowiązek powołać zespół powypadkowy, który ustali okoliczności zdarzenia. Konieczne jest dokonanie oględzin i zebranie dowodów dotyczących wypadku. W ciągu 14 dni od uzyskania zawiadomienia o tym zdarzeniu sporządzony zostanie protokół powypadkowy ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku.

Istotna jest także dokumentacja związana z leczeniem - kopia karty pacjenta, zwolnienia lekarskie, opinia biegłego. Jeżeli poszkodowany stara się także o zadośćuczynienie powinien także dołączyć opis cierpienia psychicznego i fizycznego, a także wskazać jak zmieniło się jego życie w wyniku wypadku.

Jak starać się o odszkodowanie?

Gdy wypadek został zgłoszony pracodawcy

check icon

Gdy od zgłoszenia wypadku nie minęły 3 lata

check icon

Gdy nie minęło 20 lat od wypadku, który był skutkiem przestępstwa

check icon

Gdy wystąpił uszczerbek na zdrowiu

check icon

Gdy doszło do śmierci poszkodowanego

check icon

Gdy poszkodowany nie może pracować

check icon

Sprawdź bezpłatnie, czy należy Ci się odszkodowanie

Rekompensata szkód

W Polsce co roku dochodzi do tysięcy wypadków przy pracy. Większość z nich wyłącza pracownika z życia codziennego i zawodowego na krótki czas. Zdarzają się jednak ciężkie wypadki, po których pracownik już nigdy nie wróci do życia zawodowego.

Niezależnie od przyczyn i skutków wypadku, zawsze należy się rekompensata, która w całości pokryje wszystkie straty - zarówno materialne, jak i niematerialne.

Jak to działa?

Wypełniasz

formularz na naszej stronie

Kontakt

z naszym konsultantem w ciągu 48 h

Weryfikacja

przesłanych przez Ciebie dokumentów

Wypłata

należnej kwoty

Nie wygrasz

nie płacisz

Historie naszych klientów

Sprawdź bezpłatnie wysokość Twojego odszkodowania

czytaj więcej »