Wypadek przy pracy postępowanie

  1. Minimum formalności
  2. Renta - więcej pieniędzy
  3. Przyjazna usługa
  4. Czas zgłoszenia - nawet 20 lat

Sprawdź wysokość odszkodowania

Wypadek przy pracy postępowanie

Wypadki w pracy są konsekwencją rozmaitych przypadków. Nierzadko zdarzają się w czasie wykonywania zadań. Mają związek ściśle z wykonywaniem poleceń służbowych. Wypadkiem przy pracy jest tak samo wydarzenie, które miało miejsce w ciągu przerwy, na przykład: w palarni firmowej. Nawet wydarzenie na zewnątrz biura zalicza się do tego rodzaju. Przykład: delegacja.

O odszkodowanie ma prawo ubiegać się także zatrudniony, którego zdrowie uległ zmianie w konsekwencji niedobrych warunków pracy. Pracownik zapada chorobę zawodową. Bywają okoliczności, w których wypłacana jest renta.

Warunki formalne tyczące się etatu nie grają roli. Jeżeli w firmie pracuje praktykant cały czas ma możliwość ubiegać się o odszkodowanie za wypadek przy pracy

Kto może starać się o odszkodowanie?

Wypadek przy pracy postępowanie
O odszkodowanie ma możliwość ubiegać się każda osoba, którą spotkał wypadek w pracy. Jeżeli poszkodowany był poza zakładem pracy, a nadal realizował polecenia pracownicze, to także należne jest odszkodowanie.Ważne będzie jednakże, by wypadek nie miał miejsca z winy zatrudnionego, lub w wyniku jego zaniechania.
Poszkodowany niezdolny do pracy może otrzymywać większe świadczenia, np.: renta
Pokrzywdzony uzyskuje pieniądze od ZUS i pracodawcy

Potrzebne dokumenty

Wypadki przy pracy będą zwykle wyjątkowo szczególnymi przypadkami. Konieczne tutaj są różnorodne dokumenty. Jest to odróżniający się plik, niż w innych przypadkach. Po incydencie powołuje się komisja powypadkowa. Bardzo istotne jest należyte ustalenie prawdy. W ciągu 14 dni od wpłynięcia zawiadomienia o zdarzeniu spisany zostaje protokół powypadkowy. Nie mniej istotne są informacje zawierające stan zdrowia - opinie lekarskie.

W określonych przypadkach można ubiegać się o takie świadczenie jak renta. Jej wypłacaniem zajmuje się ZUS i Towarzystwo Ubezpieczeniowe, w którym polisę ma pracodawca. Pracownik powinien wysłać dwa różne pisma.

Obowiązkiem jest wysłać dokumenty ze szpitala. Poszkodowany może przedstawić dokumentację szpitalną i wiele innych dokumentów. To potwierdza niezdolność do pracy.

Kiedy należy się odszkodowanie?

Gdy został sporządzony raport powypadkowy

check icon

3 lata na zgłoszenie

check icon

Jeżeli wypadek był skutkiem przestępstwa - 20 lat na zgłoszenie

check icon

Gdy ucierpiało zdrowie pracownika

check icon

Gdy doszło do śmierci poszkodowanego

check icon

Gdy pracownik ma orzeczoną niezdolność do pracy

check icon

Sprawdź bezpłatnie, czy należy Ci się odszkodowanie

Rekompensata szkód

Zauważa się się wiele wypadków w pracy. Lwia część wyklucza daną osobę z życia codziennego na dłuższy okres. W niektórych przypadkach poszkodowani są zmuszeni przejść na rentę, ponieważ ich zdrowie nie pozwala na pracę Należy pamiętać o cięższych wypadkach, w wyniku których pracujący nie powraca do firmy. W takich sytuacjach przysługuje renta. Utożsamiana jest z ZUS. Wypłaca ją również TU pracodawcy. Nawet w wypadku niegroźnych ran poszkodowany powinien ubiegać się o odszkodowanie.

Jak to działa?

Wypełniasz

formularz na naszej stronie

Kontakt

z naszym konsultantem w ciągu 48 h

Weryfikacja

przesłanych przez Ciebie dokumentów

Wypłata

należnej kwoty

Nie wygrasz

nie płacisz

Historie naszych klientów

Sprawdź bezpłatnie wysokość Twojego odszkodowania

czytaj więcej »