Zawiadomienie o wypadku przy pracy

  1. Mniej dokumentów
  2. Renta - więcej pieniędzy
  3. Profesjonaliści służący pomocą
  4. Nawet 20 lat na zgłoszenie

Sprawdź wysokość odszkodowania

Zawiadomienie o wypadku przy pracy

Wypadki w pracy są skutkiem różnych przypadków. Bardzo często zdarzają się podczas wykonywania zadań. Wiążą się one ściśle z wykonywaniem zadań. Wypadkiem przy pracy bywa również incydent, które miało miejsce w trakcie przerwy, na przykład: podczas jedzenia śniadania. Dotyczy to ponadto wydarzeń poza zakładem pracy, ale posiadających związki z obowiązkami. Przykładowo to delegacja.

Niekiedy w wyniku przepracowania może pogorszyć się stan - też należeć się będzie odszkodowanie. Mówi się wówczas o chorobie zawodowej. Czasami są okoliczności, w których wypłacana jest renta.

Nie bierze się pod uwagę okoliczności powiązanych z zatrudnieniem. Gdy w zakładzie pracy pracuje praktykant również może ubiegać się o odszkodowanie za wypadek przy pracy

Kto może starać się o odszkodowanie?

Zawiadomienie o wypadku przy pracy
Odszkodowanie należy się każdej osobie, Której przydarzył się wypadek w pracy. Gdy poszkodowany znajdował się poza pomieszczeniem firmowym, a ciągle wykonywał polecenia pracownicze, to również należy mu się odszkodowanie.Zatrudniony nie może być jednocześnie sprawcą wypadku.
Przysługuje również renta każdemu pracownikowi, który nie mógłby wypełniać obowiązków służbowych
Jest to świadczenie zarówno z ZUS, jak i od ubezpieczyciela pracodawcy

Potrzebne dokumenty

Wypadki przy pracy wyróżniają się skrajnie od pozostałych wypadków. Pokrzywdzeni przekazują różnorodne dokumenty. Jest to inny plik, niż w innych przypadkach. Przełożony ma w obowiązku założyć zespół powypadkowy, który ustala okoliczności zdarzenia. Niezwykłe ważne jest staranne ustalenie prawdy. W ciągu 14 dni od wpłynięcia zawiadomienia o zdarzeniu sporządzony zostaje protokół powypadkowy. Trzeba tak samo pamiętać o dokumentach medycznych - diagnozy.

Renta należy się pracownikowi , który odniósł obrażenia na stanowisku pracy. Jej wypłatą zajmuje się ZUS i ubezpieczyciel pracodawcy. To poszkodowany musi przesłać pisma.

Musi być do nich załączona dokumentacja leczenia. Poszkodowany może przedstawić zwolnienie lekarskie i wiele innych dokumentów. To wykazuje niezdolność do pracy.

Kiedy należy się odszkodowanie?

Gdy wypadek został zgłoszony u przełożonego

check icon

Gdy od wypadku nie minęły 3 lata

check icon

Jeżeli wypadek był skutkiem przestępstwa - 20 lat na zgłoszenie

check icon

Gdy doszło do szkody osobowej

check icon

Gdy doszło do śmierci poszkodowanego

check icon

gdy sytuacja materialna poszkodowanego się pogarsza

check icon

Sprawdź bezpłatnie, czy należy Ci się odszkodowanie

Rekompensata szkód

Nad Wisłą dochodzi do dużej ilości wypadków przy pracy. Mogą one całkowicie odmienić życie. Mogą zdarzyć się jednak trudne przypadki, po których zatrudniony wcale nie wróci do życia zawodowego. Tutaj niemal zawsze ważna jest renta. Nie tylko ZUS ją wypłaca. Także ubezpieczyciel ma takie uprawnienia. Nawet w wypadku niedużych uszkodzeń pokrzywdzony powinien ubiegać się o odszkodowanie.

Jak to działa?

Wypełniasz

formularz na naszej stronie

Kontakt

z naszym konsultantem w ciągu 48 h

Weryfikacja

przesłanych przez Ciebie dokumentów

Wypłata

należnej kwoty

Nie wygrasz

nie płacisz

Historie naszych klientów

Sprawdź bezpłatnie wysokość Twojego odszkodowania

czytaj więcej »