Warszawa na trzecim miejscu w Europie pod względem zelektryfikowanych taksówek
Polskie taksówki coraz częściej stawiają na ekologię, a Warszawa wyróżnia się na tle Europy, zajmując trzecie miejsce pod względem liczby pojazdów zelektryfikowanych we flocie FREENOW. 70% stołecznej floty to pojazdy zelektryfikowane, co stawia ją na równi z miastami takimi jak Wiedeń i Mediolan.
Hybrydy jako siła napędowa
Największy udział w tym sukcesie mają pojazdy hybrydowe, które dominują w warszawskiej flocie. Chociaż liczba w pełni elektrycznych taksówek jest jeszcze niewielka, hybrydy oraz auta typu plug-in zyskują uznanie wśród kierowców współpracujących z FREENOW. Dzięki temu pasażerowie mogą korzystać z bardziej przyjaznych środowisku środków transportu.
Porównanie z innymi miastami europejskimi: Paryż, Londyn
Warszawa pozostaje w tyle za europejskimi liderami. W Paryżu aż 83% floty FREENOW to pojazdy zelektryfikowane, a w Londynie odsetek ten wynosi 78%. W Londynie co dziesiąty przejazd w ubiegłym roku odbył się w pełni elektrycznym pojazdem – to znacząco więcej niż w Polsce, gdzie dominują hybrydy.
Trend elektryfikacji w FREENOW: Polska i Europa
Proces elektryfikacji taksówek postępuje nie tylko w Polsce, ale także w całej Europie. W 2024 roku prawie połowa (47%) wszystkich przejazdów na kontynencie odbyła się pojazdami zelektryfikowanymi. To wyraźny znak, że transport zmienia się w kierunku bardziej ekologicznych rozwiązań.
Stan floty w Polsce: Kraków, Wrocław i Lublin z 50% udziałem
Nie tylko Warszawa idzie w ślady europejskich liderów. W takich miastach jak Kraków, Wrocław czy Lublin około 50% floty FREENOW stanowią pojazdy zelektryfikowane. Chociaż mniejsze ośrodki mają jeszcze sporo do nadrobienia, trend jest bardzo obiecujący.
Rola FREENOW w elektryfikacji taksówek w Polsce
Około 100 w pełni elektrycznych taksówek w kraju
FREENOW aktywnie angażuje się w rozwój ekologicznego transportu w Polsce, promując coraz bardziej przyjazne środowisku rozwiązania. Na platformie FREENOW działa obecnie około 100 w pełni elektrycznych taksówek. Chociaż to wciąż niewielki procent w skali całej floty, liczba ta stale rośnie. Największą popularnością wciąż cieszą się hybrydy, które są chętnie wybierane przez kierowców.
Krzysztof Urban o średnim wieku floty i znaczeniu elektryfikacji
"Średni wiek pojazdów hybrydowych w naszej flocie wynosi mniej niż 9 lat, podczas gdy przeciętne prywatne samochody w Polsce mają średnio 16 lat" – podkreśla Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREENOW w Polsce. Młodsze samochody to nie tylko większy komfort dla pasażerów, ale przede wszystkim mniejsza emisja spalin i bardziej ekologiczne miasta.