Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela

Uzyskaj więcej pieniędzy dzięki odwołaniu!

  1. bezpłatna analiza dokumentów
  2. odwołanie do 3 lat od wydania decyzji ubezpieczyciela
  3. fachowa porada prawnicza
  4. brak opłat przedwstępnych przy zgłoszeniu sprawy

Odwołaj się od decyzji ubezpieczyciela

Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela

Zaniżone kosztorysy i odszkodowania, odmowa wypłaty odszkodowania i inne problemy z ubezpieczycielem są bardzo powszechne. Poszkodowani zwykle nie wiedzą, jak je skutecznie rozwiązać. Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela nie jest powszechną praktyką. Wynika to głównie z braku świadomości. Towarzystwa Ubezpieczeniowe nie informują o takiej możliwości i zwykle proponują skierowanie sprawy do sądu. Tymczasem odwołanie jest pismem, które każdy poszkodowany może złożyć po otrzymaniu:

decyzji o przyznaniu odszkodowania
odszkodowania
odmowy przyznania odszkodowania

Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela w rzeczywistości jest reklamacją. Ubezpieczyciel ma więc obowiązek rozpatrzyć odwołanie w trybie reklamacyjnym. Przyspiesza to całą procedurę, a także zwiększa jej skuteczność.

Kiedy możesz się starać?

Z odwołaniem można wystąpić, gdy decyzja wydana przez ubezpieczyciela jest w odczuciu poszkodowanego niekorzystna i krzywdząca. Nie trzeba tego robić od razu. Na przesłanie pisma reklamacyjnego jest określony czas - wynosi on 3 lata. Gdy wypadek był skutkiem przestępstwa, a przeciwko kierowcy toczy się postępowanie sądowe, na złożenie pisma z odwołaniem jest aż 20 lat.

Kto i kiedy może napisać odwołanie?
Gdy odszkodowanie zostało zaniżone check icon
Gdy kolizja lub wypadek miały miejsce 3 lata wcześniej check icon
Gdy przeciwko sprawcy zdarzenia toczy się sprawa w sądzie check icon
Gdy szkoda jest rozliczana kosztorysowo lub bezgotówkowo check icon
Gdy przyznana kwota nie wystarcza na naprawę check icon

Sprawdź, jak napisać odwołanie

Jak się odwołać od decyzji ubezpieczyciela?

Najczęściej wybieranym sposobem na odwołanie się jest przesłanie stosownego pisma do Towarzystwa Ubezpieczeniowego. Pismo powinno zawierać dane poszkodowanego, numer polisy sprawcy wypadku. W tej części ważnymi danymi są także numer szkody i numer decyzji ubezpieczyciela. Najważniejszym elementem jest wyraźne zaznaczenie przyczyn odwołania, a także propozycja kwoty roszczeń. Najtrudniejszym elementem odwołania jest jego uzasadnienie. Należy tu wykazać, że zaproponowana przez poszkodowanego kwota jest właściwa. Konieczna jest wiedza prawna - należy się powołać na zapisy kodeksu cywilnego i uchwały Sądu Najwyższego. W przypadku naprawy kosztorysowej konieczna jest opinia rzeczoznawcy, co wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Jak to działa?

Wypełniasz

formularz na naszej stronie

Kontakt

z naszym konsultantem w ciągu 48 h

Weryfikacja

przesłanych przez Ciebie dokumentów

Wypłata

należnej kwoty

Nie wygrasz

nie płacisz

Dokumenty potrzebne do odwołania

Do pisma powinny być dołączone takie dokumenty jak: kopia decyzji ubezpieczyciela i kopia kosztorysu sporządzonego przez rzeczoznawcę z TU. Potrzebne są jeszcze dokumenty, które udowodnią stanowisko poszkodowanego. Najczęściej jest to kosztorys lub opinia niezależnego rzeczoznawcy. Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela samo w sobie stanowi dokument. Może być on ważny w dalszym ubieganiu się o odszkodowanie.

Rekompensata szkód

W Polsce prawie 89% przyznawanych odszkodowań jest zaniżanych. Kierowcy są coraz bardziej świadomi przysługujących im praw i korzyści. Wiedzą, że nie muszą się zgadzać z decyzją Towarzystwa Ubezpieczeniowego. Najczęściej wsparcia szukają u niezależnych rzeczoznawców lub w kancelarii odszkodowawczej. Indywidualne prowadzenie sprawy może stworzyć problemy i zająć więcej czasu. Z odpowiednim wsparciem prawnym, szybko i skutecznie można odwołać się od decyzji ubezpieczyciela.

Historie naszych klientów

Sprawdź wysokość swojego odszkodowania

czytaj więcej »