Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela wzór

Pobierz wzór umowy

Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela to najczęściej jedyna droga do uzyskania wyższej rekompensaty. Sporządzenie pisma, które będzie poparte stosownymi argumentami, wymaga w pewnym stopniu znajomości prawa. Podobnie będzie z uzasadnieniem stanowiska, które należy przedstawić bardzo precyzyjnie.

Przeczytaj na co zwrócić uwagę podczas sporządzania takiego dokumentu oraz jakie załączniki będą wymagane. Możesz bezpłatnie pobrać gotowy wzór odwołania, który jest dostępny w 3 różnych formatach.

Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela wzór — Dokument do pobrania
Wybierz format dokumentu do pobrania

Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela

Kliknij poniżej, aby wygenerować gotowy dokument do pobrania

Co powinieneś wiedzieć o tym dokumencie?

Coraz częstszą praktyką Towarzystw Ubezpieczeniowych jest zaniżanie odszkodowań. Niestety ma to miejsce w aż 89% przypadków. Nic więc dziwnego, że napisanie odwołania od krzywdzącej decyzji ubezpieczyciela, może być jedyną drogą do uzyskania wyższej rekompensaty. Wbrew pozorom odwołanie od decyzji ubezpieczyciela nie jest takie proste w sporządzeniu. Przydatna jest znajomość prawa, aby móc wykorzystać stosowne jego zapisy w dokumencie odwołującym.

Aby udowodnić błąd popełniony przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe, należy przede wszystkim oprzeć się na opiniach czy kosztorysach. Najlepiej jeśli sporządzi je niezależny rzeczoznawca lub warsztat samochodowy. Usługa takiej wyceny będzie oczywiście kosztowała, jednak w przypadku przyznania racji poszkodowanemu, koszty te zostaną mu zwrócone.

Ubezpieczalnie zaniżają kosztorysy na wiele różnych sposobów i liczą na to, że poszkodowany zgodzi się z ich decyzją. Tymczasem sporządzenie dokumentu odwołującego od decyzji ubezpieczyciela, może być słusznym rozwiązaniem dla poszkodowanego.

Co powinno zawierać odwołanie od decyzji ubezpieczyciela?

Podobnie jak w przypadku innych dokumentów, niezbędne będą wszystkie dane poszkodowanego i sprawcy. Nie można zapomnieć o numerze szkody, której dotyczy sprawa. W odwołaniu należy ująć realną kwotę o jaką się wnosi. Najlepiej podać też numer rachunku bankowego, na który ma zostać przelana (oczywiście w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku). Obowiązkowo należy załączyć kosztorys, sporządzony przez niezależnego rzeczoznawcę lub warsztat samochodowy. Jeżeli naprawa została wykonana wcześniej, trzeba do wniosku załączyć fakturę lub rachunek za usługi i zakup części.

Na co zwrócić uwagę wypełniając dokument?

  1. Sprawdź, czy dane osobiste są prawidłowe
  2. Pamiętaj o wpisaniu numeru szkody
  3. Podaj kwotę kompensaty o jaką wnosisz
  4. Pamiętaj o stosownych załącznikach

Kolejne kroki sporządzania odwołania

Zapoznaj

się z decyzją ubezpieczyciela

Pozwól

rzeczoznawcy wycenić szkodę

Sporządź

pismo odwołujące

Załącz

kosztorys i wyślij pismo

Czekaj

na wypłatę kompensacji

Potrzebujesz pomocy

przy wypełnieniu dokumentów?

Zadzwoń po bezpłatną poradę 616 350 050 lub wyślij do nas wiadomość

czytaj więcej »

Średnia ocena: 4.03