Jesteś ubezpieczony w Generali lub ubezpieczony jest tam sprawca wypadku, w którym uczestniczyłeś? Dzięki poniższym wskazówkom dowiesz się jak szybko i sprawnie zgłosić szkodę, poznasz też sposób na jak najszybsze uzyskanie odszkodowania.
Z tego artykułu dowiesz się
- Jak zgłosić szkodę w Generali?
- Zgłoszenie szkody w Generali - najważniejsze potrzebne dokumenty
- Zgłoszenie szkody w Generali online
- Zgłoszenie szkody w Generali przez telefon
- Ile mam czasu na zgłoszenie szkody w Generali?
- Jaki jest termin zgłoszenia szkody z polisy OC?
- Jaki jest termin zgłoszenia szkody z polisy AC, ASS i NNW?
- Jak długo trwa likwidacja szkody w Generali?
- Jak sprawdzić status szkody w Generali?
- Wypłata odszkodowania po zgłoszeniu szkody w Generali - kiedy?
- Wypłata odszkodowania z ubezpieczenia dobrowolnego w Generali - kiedy?
- Podsumowanie
- Źródła
Jak zgłosić szkodę w Generali?
Jak zgłosić szkodę auta w Generali? Można to zrobić na kilka różnych sposobów:
- online,
- telefonicznie,
- mailowo - [email protected]
Zgłoszenie szkody w Generali - najważniejsze potrzebne dokumenty
Do zgłoszenia szkody w Generali będą ci potrzebne:
- polisa OC/AC,
- dowód osobisty,
- prawo jazdy,
- dane osobowe uczestników zdarzenia,
- dowód rejestracyjny lub umowa kupna/sprzedaży samochodu,
- dokumentacja medyczna (jeżeli zgłoszenie dotyczy szkody osobowej),
- dokumenty uzasadniające wystąpienie z roszczeniem (np. oświadczenie sprawcy, protokół policyjny),
- numer konta bankowego.
Wszelkie dodatkowe dokumenty (zgłoszenie szkody wzór pisma) i załączniki (np. zdjęcia), o które może poprosić Cię Generali podczas likwidacji szkody prześlesz na maila: [email protected]
Zgłoszenie szkody w Generali online
Formularz online wyświetlony zostanie po wejściu do Strefy Klienta, przejściu do sekcji “Zgłoś szkodę” i wybraniu opcji “Zgłoś szkodę online”. W przypadku zdarzeń dotyczących ubezpieczeń OC i AC konieczne jest wybranie szkody komunikacyjnej (“Pojazd”). Kolejno - wybierz rodzaj polisy, z której będziesz zgłaszał szkodę - czy meldujesz zgłoszenie szkody u swojego ubezpieczyciela czy sprawcy.
Następnie:
- Określ czego dotyczy roszczenie
- Podaj numer rejestracyjny ubezpieczonego pojazdu (twojego lub sprawcy).
- Datę i godzinę zdarzenia oraz prześlij informację kto jest autorem zgłoszenia.
- Podaj numer polisy.
- Podaj VIN / Numer seryjny.
- Datę i godzinę zdarzenia oraz informację czy auto jest w leasingu.
- Prześlij informację kto jest autorem zgłoszenia.
- Po zaakceptowaniu oświadczeń i zgód system poprowadzi Cię dalej przez formularz zgłoszenia szkody.
Podobne rozwiązania takie jak formularze online znajdują się również na stronach innych największych ubezpieczycieli, takich jak Warta (zgłoszenie szkody Warta).
![Formularz zgłoszenia szkody Generali dane polisowe](/storage/articles/upload/TptUeCghed771yyQoN0CioCj9nrXLr0UI6A3MUIp.png)
Zgłoszenie szkody w Generali przez telefon
Centrum pomocy (infolinia) działające pod numerem 913 913 913 jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00. Podczas rozmowy pracownik Generali poinformuje cię o szczegółach procesu i dalszym postępowaniu w sprawie twojego zgłoszenia. Jeśli nikt nie odbierze telefonu, nie musisz się martwić - wystarczy wypełnić prosty formularz i poczekać na telefon zwrotny konsultanta.
![](/storage/articles/upload/lrSfUlDdeK5qp3B6yqmITZyjKBcKIZqfrZgakLsG.png)
Ubezpieczyciel niezwłocznie skontaktuje się w celu sporządzenia wyceny szkody samochodu.
Ile mam czasu na zgłoszenie szkody w Generali?
Na zgłoszenie szkody w Generali z polisy OC sprawcy masz 3 lata. Zgłoszenie szkody osobowej, która jest wynikiem przestępstwa, wydłuża jednak ten termin nawet do 20 lat.
Jeśli chodzi o zgłoszenie szkody z ubezpieczenia dobrowolnego, np. AC, ASS (tzw. assistance - ubezpieczenie to umożliwia ubezpieczonemu otrzymanie pomocy w sensie medycznym, informacyjnym oraz technicznym) czy NNW. Generali samodzielnie wyznacza termin, w którym jego klient powinien przedstawić swoje roszczenia. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w OWU (ogólnych warunkach ubezpieczenia) oraz na stronie Generali.
Jaki jest termin zgłoszenia szkody z polisy OC?
Termin na zgłoszenie szkody z ubezpieczenia OC jest zawsze równy terminowi przedawnienia roszczenia o naprawienie tej szkody. Wynosi on zatem 3 lata od dnia, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie, ale nie więcej niż 10 lat od dnia samego zdarzenia. Jeśli poszkodowany doznał rozstroju zdrowia na okres powyżej 7 dni, wypadek jest traktowany jako przestępstwo i na ubieganie się o odszkodowanie jest aż 20 lat od chwili zdarzenia.
Warto pamiętać, że jak najszybsze zgłoszenie szkody leży w interesie poszkodowanego, ponieważ od tego zależeć będzie termin wypłaty odszkodowania z OC oraz tempo likwidacji szkód.
Jaki jest termin zgłoszenia szkody w Generali z polisy AC, ASS i NNW
- AC - jak najszybciej, nie później niż 7 dni od powstania szkody,
- ASS - w ciągu 12 godzin od wypadku lub awarii, w których doszło do unieruchomienia pojazdu lub w terminie 7 dni od w przypadku kradzieży,
- NNW - w terminie 7 dni od zdarzenia, a gdy nastąpiła śmierć ubezpieczonego osoby uprawnione mają obowiązek zgłosić zdarzenie w terminie 30 dni od dnia śmierci.
Jak długo trwa likwidacja szkody w Generali?
Zgodnie z prawem ubezpieczyciel musi zlikwidować szkodę maksymalnie w ciągu 30 dni od daty otrzymania zgłoszenia szkody. Aby Generali mogło dotrzymać tego terminu, niezbędne jest dostarczenie wszystkich wymaganych dokumentów - zarówno przez sprawcę jak i poszkodowanego.
Jeśli chodzi o szkodę zagraniczną, Generali zajmuje się likwidacją szkody z OC sprawcy zazwyczaj nieco dłużej, przy czym w ciągu 30 dni rozpatruje roszczenie osobowe co do uznania kwoty bezspornej. Po dokonaniu oceny zgłoszenia, przesyłając decyzję SMS-em oraz na piśmie.
Jak sprawdzić status szkody w Generali?
Status szkody możesz sprawdzić w każdej chwili. Po przyjęciu zgłoszenia szkody otrzymasz jego numer SMS-em. Dzięki niemu będziesz mógł logować się na stronie i śledzić aktualny status swojej sprawy. Hasło, które otrzymasz będzie hasłem jednorazowym. Po pierwszym zalogowaniu zostaniesz poproszony o jego zmianę.
Niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe oferują bardziej rozbudowane systemy sprawdzania statusu szkody i jeśli chcesz dowiedzieć się jak sprawdzić szkodę w PZU, możesz skorzystać z dodatkowych (oprócz opcji logowania się do serwisu) sposobów monitorowania procesu, takich jak: zgłoszenie przez SMS, czat video czy rejestracja w serwisie mojePZU.
![Sprawdź status szkody Generali](/storage/articles/upload/3nKd6hfUMj9rY8bxJGWb6oCmILcbg8PLHlUT3nzf.png)
![zaloguj się aby sprawdzić status szkody Generali](/storage/articles/upload/5sZRnzz4gHxXdxuMOQrugqRYUr6ksXPFBkRXACNb.png)
Wypłata odszkodowania po zgłoszeniu szkody w Generali - kiedy?
W przypadku zgłoszenia szkody z polisy OC wypłata przyznanego odszkodowania nastąpi w określonym ustawowo terminie, czyli w ciągu 30 dni (licząc od dnia złożenia zawiadomienia o szkodzie). Pamiętaj, że w razie zaniżonego odszkodowania możesz ubiegać się o dopłatę do odszkodowania z OC. Jest to proces nazywany odkupem odszkodowania.
Jeśli wyjaśnienie w tym terminie warunków koniecznych do określenia odpowiedzialności albo wysokości poniesionych kosztów jest niemożliwe, w ciągu 14 dni po ich ustaleniu otrzymasz kwotę będącą zwrotem poniesionych kosztów. Natomiast bezsporną część kosztów Generali wypłaci Ci w ciągu 30 dni.
Warto pamiętać, że ten termin może ulec zmianie, jeśli określenie wysokości odszkodowania lub odpowiedzialności ubezpieczyciela będzie uzależnione od wyroku sądu w toczącym się postępowaniu cywilnym czy karnym.
Wypłata odszkodowania z ubezpieczenia dobrowolnego w Generali - kiedy?
Generali wypłaca odszkodowanie w terminie 30 dni licząc od dnia, w którym otrzymało zgłoszenie szkody, jeśli w umowie nie ustalono terminu krótszego.
Jeżeli wyjaśnienie wszystkich koniecznych (odpowiedzialności, wysokości poniesionych kosztów) okoliczności w tym terminie jest niemożliwe, w ciągu 14 dni po ich ustaleniu otrzymasz kwotę będącą zwrotem poniesionych kosztów. Jednak niepodlegającą sporom część Generali wypłaci Ci jednak w ciągu 30 dni.
Po dokonaniu oceny zgłoszenia szkody Generali skontaktuje się z Tobą, przesyłając decyzję SMS-em oraz na piśmie.
![Opóźnienie wypłaty odszkodowania](/storage/articles/upload/93zuWExDO6Zwu70oOMbgn6lREhH9ajJJ0mSYk5vE.png)
Podsumowanie
- Szkodę w Generali możesz zgłosić online, telefonicznie lub mailowo.
- Przed zgłoszeniem szkody musisz zebrać wszystkie potrzebne dokumenty.
- Termin na zgłoszenie szkody z ubezpieczenia OC wynosi 3 lata od dnia, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie.
- Terminy zgłoszenia z ubezpieczenia dobrowolnego AC, ASS i NNW różnią się w zależności od rodzaju.
- Czas na zlikwidowanie szkody to maksymalnie 30 dni od daty otrzymania zgłoszenia przez ubezpieczyciela.
- Wypłata odszkodowania z OC i ubezpieczenia dobrowolnego nastąpi w ciągu 30 dni od daty otrzymania zgłoszenia o szkodzie.
Źródła:
![Natalia Stryjak](/_next/image?url=%2F_next%2Fstatic%2Fmedia%2Fnatalia.b36d8b1b.jpg&w=256&q=75)
![Natalia Stryjak](/_next/image?url=%2F_next%2Fstatic%2Fmedia%2Fnatalia.b36d8b1b.jpg&w=256&q=75)
Natalia Stryjak
Redaktor serwisu
Redaktor internetowy z wieloletnim doświadczeniem. Specjalizuje się w tematach z obszaru prowizji oraz sankcji kredytowych, biegle porusza się również w środowisku wypadków komunikacyjnych oraz świadczeń i zasiłków. Empatyczna wobec potrzeb Czytelnika - zdobytą wiedzę stara się przekazywać w zrozumiały i skondensowany sposób. Absolwentka Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Poznajmy się![unieważnienie kredytu frankowego](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fncm.directinfo.pl%2Fapi%2Fimages%2FcqXBYzNB2vMpBavyHLvRuz1eXKRzay6GaFQjagIJ.jpg&w=384&q=75)
Następny artykuł
Unieważnienie umowy frankowej – czy to najlepsze rozwiązanie?
artykuły na naszym blogu
Wiedza o odzyskiwaniu odszkodowań
Najnowsza wiedza odszkodowawcza czeka na Ciebie. Znamy się na tym!
Czytaj więcej z tej kategorii01.07.2024
11 min
Uderzenie w tył samochodu - czyja wina, odszkodowanie, dopłata
Dowiedz się, jak wysokie odszkodowanie uzyska poszkodowany po uderzeniu w tył auta i jakie są koszty naprawy....
Samochód
19.06.2024
9 min
Uszkodzony rant felgi aluminiowej – odszkodowanie, dopłata
Masz wątpliwości, czy należy Ci się odszkodowanie za uszkodzoną felgę? Przeczytaj artykuł i rozwiej swoje wątpliwości....
Samochód
17.06.2024
10 min
Uszkodzenie szyby przez kamień odszkodowanie – ile za naprawę, możliwa dopłata
Dowiedz się, w jakich sytuacjach można otrzymać odszkodowanie po uszkodzeniu szyby przez kamień....
Samochód
Dopłata do odszkodowania szkody na pojeździe
Prześlij do nas swoje dokumenty i zaczekaj na darmową analizę kosztorysu
Bezpłatna analiza dokumentacji
Brak opłat wstępnych
Jesteśmy niezależnym ekspertem
Zaufaj nam i skorzystaj z doświadczenia
Bezpłatna analiza 0 zł
Zgłoś sprawę on-line