Wypadki w drodze do pracy

  1. Minimum formalności
  2. Wyższa renta
  3. Profesjonaliści służący pomocą
  4. Przedawnienie roszczeń to nawet 20 lat

Sprawdź wysokość odszkodowania

Wypadki w drodze do pracy

Wypadki w pracy to nieraz splot różnych zdarzeń. Najczęściej mają miejsce w trakcie realizacji poleceń. Bywają skutkiem realizowania zwyczajowej pracy. Wypadkiem przy pracy bywa również incydent, które miało miejsce podczas przerwy, na przykład: podczas jedzenia śniadania. Podobnie jest w pozostałych okolicznościach, gdy poszkodowany pracownik znajdował się poza budynkiem zakładu pracy. Przykładowo to szkolenie pracownika.

O odszkodowanie ma możliwość składać wniosek także zatrudniony, którego zdrowie uległ zmianie w konsekwencji złych warunków pracy. Określa się mianem choroby zawodowej. Gdy to niezbędne, pracodawca wypłaca rentę.

Nie rozpatruje się pod uwagę kwestii formalnych powiązanych z posadą. Jeżeli pracownik będzie zatrudniony w oparciu o umowę-zlecenie też może starania się o odszkodowanie za wypadek przy pracy

Kto może starać się o odszkodowanie?

Wypadki w drodze do pracy
Pismo o odszkodowanie mogą złożyć wszyscy poszkodowani, którzy doświadczyli ran w pracy. Odszkodowanie wypłaca się tak samo, gdy do wypadku doszło poza biurem, ale wciąż miał związek z zwykłymi zadaniami pracownika.Pracownik nie może być jednocześnie sprawcą wypadku.
Pracownik niezdolny do pracy może otrzymywać inne świadczenia, np.: renta
Jest to świadczenie zarówno z ZUS, jak i od ubezpieczyciela zakładu pracy

Potrzebne dokumenty

Wypadki przy pracy bywają zwykle bardzo szczególnymi przypadkami. Poszkodowani przesyłają różne dokumenty. Całkowicie różne, niż przy innych przypadkach. W w miejscu pracy zbiera się zespół powypadkowy - jest to obowiązek pracodawcy. Konieczne jest dokonanie oględzin i zbieranie dowodów wypadku. Po 14 dniach tworzony jest raport komisji. Kluczowa jest również dokumentacja powiązana ze szpitalem - zwolnienia lekarskie.

W szczególnych przypadkach można starać się o takie świadczenie jak renta. Jest ona wypłacana z polisy OC pracodawcy, ale również przez ZUS. Koniecznością będą wnioski do obydwu instytucji.

Musi być do nich dołączona dokumentacja medyczna. Jest wiele dokumentów, które trzeba przedstawić, np.: zwolnienie lekarskie i wiele innych dokumentów. W ten sposób pokrzywdzony udowadnia własną niezdolność do pracy.

Kiedy należy się odszkodowanie?

Gdy przełożony został powiadomiony

check icon

3 lata na zgłoszenie

check icon

Gdy nie minęło 20 lat od wypadku, który był skutkiem przestępstwa

check icon

Gdy wystąpił uszczerbek na zdrowiu

check icon

Gdy doszło do śmierci poszkodowanego

check icon

Gdy pracownik ma orzeczoną niezdolność do pracy

check icon

Sprawdź bezpłatnie, czy należy Ci się odszkodowanie

Rekompensata szkód

W Polsce rokrocznie dochodzi do tysięcy wypadków przy pracy. Wydarzenia te komplikują codzienne czynności. Przytrafiają się jednak poważniejsze wypadki, po których pracujący z pewnością nie powróci do kariery. Tu zawsze ważna jest renta. Zwykle pokrzywdzeni myślą, iż przyznaje ją ZUS. Także ubezpieczyciel ma takie uprawnienia. Niezależnie od przyczyn wydarzenia, bardzo często jest należna rekompensata, która w w 100% niweluje wszystkie straty.

Jak to działa?

Wypełniasz

formularz na naszej stronie

Kontakt

z naszym konsultantem w ciągu 48 h

Weryfikacja

przesłanych przez Ciebie dokumentów

Wypłata

należnej kwoty

Nie wygrasz

nie płacisz

Historie naszych klientów

Sprawdź bezpłatnie wysokość Twojego odszkodowania

czytaj więcej »