Zgłoszenie wypadku w pracy

  1. Minimum formalności
  2. Renta - więcej pieniędzy
  3. Profesjonalna obsługa
  4. Nawet 20 lat na zgłoszenie

Sprawdź wysokość odszkodowania

Zgłoszenie wypadku w pracy

Wypadki w pracy są efektem najróżniejszych przypadków. Bardzo często mają miejsce w czasie realizacji poleceń. Wiążą się one ściśle z realizacją zadań. Wypadkiem przy pracy jest tak samo zdarzenie, które miało miejsce w ciągu przerwy, np: w pomieszczeniu socjalnym. Nawet wypadek poza budynkiem zaliczany jest do tego rodzaju. Przykładowo to spotkanie z klientem.

O odszkodowanie ma prawo składać wniosek też zatrudniony, którego zdrowie uległ zmianie w rezultacie szkodliwych warunków pracy. Stwierdza się wówczas tzw. choroba zawodowa. Niekiedy obowiązkowa będzie renta od zakładu pracy.

Zagadnienia formalne tyczące się zatrudnienia nie grają roli. Jeżeli pracujący jest zatrudniony w oparciu o umowę-zlecenie cały czas ma możliwość starania się o odszkodowanie za wypadek przy pracy

Kto może starać się o odszkodowanie?

Zgłoszenie wypadku w pracy
Każdy poszkodowany zatrudniony powinien wnioskować o odszkodowanie za wypadek w pracy. Jeżeli poszkodowany był poza budynkiem firmy, a stale wykonywał obowiązki służbowe, to również przysługuje mu odszkodowanie.Zatrudniony nie może być jednocześnie sprawcą wypadku.
Przysługuje także renta każdemu poszkodowanemu, który nie ma możliwości pracować
Świadczenie to przyznaje ZUS i Towarzystwo Ubezpieczeniowe pracodawcy

Potrzebne dokumenty

Wypadki przy pracy wyróżniają się zasadniczo od innych wypadków. Poszkodowani przesyłają różnorodne dokumenty. To odróżniający się zestaw, niż w innych przypadkach. Po incydencie tworzona jest komisja powypadkowa. Szczególnie istotne jest staranne ustalenie okoliczności. Skutkiem ustaleń komisji jest protokół powypadkowy - komisja ma 14 dni na jego opracowanie. Kluczowa bywa też dokumentacja związana ze szpitalem - diagnozy.

Czasami poszkodowanym proponowanajest renta. Jej wypłatą zajmuje się ZUS i Towarzystwo Ubezpieczeniowe, w którym polisę ma pracodawca. Pracownik może przesłać dwa różne pisma.

Załącznikiem są tu dokumenty medyczne. Jest wiele dokumentów, które trzeba przedstawić, np.: zwolnienie lekarskie i wiele innych dokumentów. Tak wykazuje się niezdolność do pracy.

Kiedy należy się odszkodowanie?

Po zgłoszeniu problemu u przełożonego

check icon

Gdy od zgłoszenia wypadku nie minęły 3 lata

check icon

Gdy nie minęło 20 lat od wypadku, który był skutkiem przestępstwa

check icon

Gdy doszło do szkody osobowej

check icon

Gdy doszło do śmierci poszkodowanego

check icon

gdy sytuacja materialna poszkodowanego się pogarsza

check icon

Sprawdź bezpłatnie, czy należy Ci się odszkodowanie

Rekompensata szkód

W kraju dochodzi do mnóstwa wypadków przy pracy. Wypadki te komplikują codzienne życie. Stwierdza się przypadki, w wyniku których zatrudniony nie ma możliwości wrócić do zakładu pracy. W takim przypadku zawsze ważna jest renta. Najczęściej wypłaca ją ZUS. Zajmuje się tym również ubezpieczyciel. Niezależnie od przyczyn wydarzenia, niemal zawsze wypłacana jest rekompensata, która w całości pokryje różnorodne szkody.

Jak to działa?

Wypełniasz

formularz na naszej stronie

Kontakt

z naszym konsultantem w ciągu 48 h

Weryfikacja

przesłanych przez Ciebie dokumentów

Wypłata

należnej kwoty

Nie wygrasz

nie płacisz

Historie naszych klientów

Sprawdź bezpłatnie wysokość Twojego odszkodowania

czytaj więcej »